sunnuntai 30. toukokuuta 2010

Pesänrakennusta

Olen kuin lintu. Intoudun keväisin ja alkukesästä kaikista kodinfiksaus-jutuista. Ja nyt, kun Ikea saatiin auki myös Tampereella niin arvasihan sen kuinka tässä käy... Minut jotenkin höpläytettiin mukaan Ikean avajaispäivänä "ihan vain katsomaan" mitä kaikkea on tarjolla.

Se oli jännittävä reissu muutenkin, sillä hukkasimme auton parkkipaikalle. Onneksi ystävällinen vartija-tyttö ohjasi meidän oikealle puolelle valtavaa rakennusta josta kulkupeli sitten löytyikin. :)

Ja kuten kaikki jo arvasivatkin, niin eihän se reissu vain katseluksi jäänyt. Mukaan tarttui lipasto (ja pari muuta pientä juttua joista kuulette myöhemmin). :D Nappasin parit kuvat kun kokosin uutta lipastoani perjantai-iltana. Mukana asennuksessa kaamea määrä pientä sälää, asennussiideri ja kukkakuvioiset työkalut.

Hyvien (siis oikeasti selkeiden) ohjeiden mukaan sitten, ruuvailin, vasaroin, hakkasin, sovittelin, kääntelin, nostelin ja tuumailin...


Ja tässä tulos! Kokosin sen ihan kokonaan itse. Ilman kenenkään apuja. Jep, olen aika hyvä. :D Myönnän että olen kasannut huonekaluja ennenkin, itse. Huomatkaa myös uusi perheenjäseneni, Muratti. Toivon sen olevan sitkeä yksilö.


Ja kun perjantaina olin niiiiiin reipas että kokosin lipaston, niin lauantai-iltana asensin lampun makkariin. Sain aikaiseksi myös muutaman kipinän, mutta ne kuuluvat asiaan... ;) Olen asunut nykyisessä kodissani 1½ vuotta ja vihdoinkin sain valon kattoon. :D Ja ihmettelijöille tiedoksi, että olen oikealta ammatiltani sähköasentaja, joten lamppujen ja muiden sähkö-juttujen virittelyyn on oikeasti koulutukset kunnossa.

Lampun ostin jokunen viikko sitten Anttilasta. En voinut enää vastustaa sitä kun oli alennuksessakin. Olin hipeltänyt vastaavia lamppuja jo vaikka kuin kauan ja vihdoinkin sain sen omaksi. Ja kattoon...

Herääkö muissa pesänrakennusvietti näin keväisin?

2 kommenttia:

  1. Mulla ainakin herää... Se tosin ilmenee lähinnä parvekkeen sisustamisena. :D

    VastaaPoista
  2. Voi jospa mullakin olis parveke! Siellä olisi niiiiiiiin paljon yrttipurkkeja ja kukkasia etten itse mahtuisi sekaan. :) Ja tietysti sohva. Tarviisin muuten aika suuren parvekkeen näille haaveilleni. :D

    VastaaPoista