sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Ajatuksia tanssista

Mun pitäis oikeesti kirjottaa aina ylös kun tulee mieleen joku aihe mistä haluisin tehdä postauksen. Tällä kertaa halusin kertoa uudesta harrastuksestani, eli tanssista Salsa Pasiónissa, ja erityisesti sambasta, samba reggaesta ja samba funkista.

Kyseisillä tunneilla opettajana toimii Riikka Hietakorpi joka on aivan uskomaton energiapakkaus. Hän on ollut Brasiliassa Sambakarnevaaleilla tanssijana ja sen kyllä huomaa. Riikka on ymmärtääkseni perustamassa omaa tanssikoulua Kangasalle, että jos jotakuta kiinnostaa, niin voin suositella lämpimästi.
Sambassa olen ihastunut naisellisuuden korostamiseen. Olen aina ollut yksi jätkistä, ja on ollut mahtavaa löytää itsestään peppua pyörittävä tyttö. Minä, Tyttö! Minun ei siis tarvitse olla tennareissa lampsiva poikatyttö (vaikka sitäkin olen), vaan saan myös olla naiseuttani korostava ja itsestäni naisena ylpeä oleva yksilö! Tanssiharrastuksen aloittaminen on siis auttanut minua hyväksymään uusia puolia itsestäni. En osannut odottaa mitään vastaavaa tunnetta kun tammikuussa aloitin tanssimisen.


Samban lisäksi sydämeeni on sujahtanut Samba Reggae ja viime perjantaina Samba Funk. Molemmat tanssit ovat peräisin orjien ajalta ja rytmi on aivan mieletön ja tarttuva. Vahvat ylävartalon liikkeet voimakas alaspäin suuntautuva rytmi tempaa mukaansa. Myös musiikilla on sanomaa ja se monesti ottaakin vahvasti epäkohtiin joita Brasilian kansa kohtaa. Eräs tunnilla käyvä erotteli Funkin ja Reggaen eron mielestäni mahtavasti: Vanhat patut tanssivat reggaeta ja nuoret funkia. Samba Funk on siis päivitetty versio Samba Reggaesta.

Kovin syvällisesti en rupea tansseja puimaan, halusin vain vähän hehkuttaa miten mahtavalta kaikki tämä on itsestäni tuntunut. Loppuun vielä linkitän (jos vain osaan) Samba Funk biisin viime perjantailta. Tämä on soinut päässä koko viikonlopun!



Psst! Olen ihan älyttömän kade noille tytöille niiden pepuista!.Tahtoo kans pyöreen takamuksen, ja tommoset peppu-röyhelöt myös!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti